Test nr.1 med linserna

Testade linsena för första gången i förrgår. Det kändes helt okej men efter att ha haft dom i 5 timmar så började ögonen bli irriterade och trötta. Så de åkte ut! 


Men nu måste jag ta och testa dom igen. Jag lät ögonen vila en dag, eftersom att jag inte längre är van med linser. 

Det positiva är att man kan slänga linsera direkt efter användning, vilket känns hygienist och säkerligen mer skonsamt för ögonen. 

Men i det stora hela så klandrar jag inte linserna utan det finns flera anledningar till att linser förmodligen inte passar mig mer. 

1. Jag har en drös av hormoner just nu i kroppen, eftersom att jag fött ett barn för drygt två månader sedan. 

2. Jag hade tydligen väldigt "fettiga" ögon.

3. Hade rester av ögonskugga i ögat (trots att jag inte använt ögonskugga på flera månader). 

Nåja. Än får jag inte ge upp! 

Kommentera här: